Portfolyomdan Rastgele

5 Nis 2015

Beğendiğiniz Bir Resmi Klasör İkonu Yapın


Bu rehberde klasör ikonunu istediğiniz bir resimle nasıl değiştireceğinizi anlatıcam.













NOT: Paintte çok kolay bir şekilde ikon yapabilirsiniz ama transparan kısımlar siyah veya beyaz gözükür. Bu yüzden photoshopta nasıl yapıldığını anlatıcam.

UYARI: Rehberleri photoshop-bilgisayar kullanmaya yeni başlayanların da anlayabilmesi için basit hazırlamaya çalışıyorum ve bu yüzden ayrıntılı, uzun oluyor. Umarım sıkılmazsınız :)

Öncelikle klasörünüze ikon yapmak istediğiniz resmi bilgisayarınıza kaydedin. PNG formatında olması işinizi kolaylaştırır.



















Photoshopta File-Open (Dosya-Aç) yolunu izleyerek ya da CTRL+O kısayolu ile resmi açın.























---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1-RESİM KAREYSE;

Image-Image Size (Resim-Resim Boyutu) yolunu izleyerek ya da ALT+CTRL+I kısayolu ile resim boyutu ayarlama ekranını açın ve resmi 32x32 piksel olacak şekilde ayarlayın.


 




















2-RESMİN UZUNLUĞU VE GENİŞLİĞİ EŞİT DEĞİLSE;

Açılan resmin tamamını Rectangular Marquee Tool ile seçin. (Bu araca klavyenizden M tuşuna basarak da ulaşabilirsiniz.)


















Edit-Copy (Düzenle-Kopyala) yolunu izleyerek ya da CTRL+C kısayolu ile kopyalayın














File-New (Dosya-yeni) yolunu izleyerek ya da CTRL+N kısayolu ile 32x32 piksel transparan (şeffaf) sayfa açın.

















Edit-Paste (Düzenle-Yapıştır) yolunu izleyerek ya da CTRL+V kısayolu ile biraz önce kopyaladığınız resmi yapıştırın.
(Kopyaladığınız resmin boyutları 32x32 pikselden büyükse resmi yapıştırdığınızda resmin bir kısmı gözükecek ya da resim hiç gözükmeyecektir.)
Edit-Free Transform (Serbest Dönüştürme) yolunu izleyerek ya da CTRL+T kısayolu ile yapıştırdığınız resmi 32x32 piksele sığacak şekilde ayarlayın.

Free Transform: Küçük karelerden çekerek resmin boyutunu değiştirebilirsiniz. ALT+SHIFT tuşuna basılı tutarak çekerseniz resmin yatay-dikey boyut uyumu korunur.
























---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resmin transparan olmayan kısımlarını Rectangular Marquee Tool ile seçin.
Ya da transparan bölümünün birazını (1 piksel) seçtikten sonra Select-Similar (Seç-Benzer) yolunu izleyin ve ardından Select-Inverse (Seç-Ters) yolunu izleyin (SHIFT+CTRL+I)


Channels (Kanallar) a girip Save Selection As Channel (Seçimi kanal Olarak Kaydet) sembolüne tıklayın. Alpha 1 yanına göz işaretleyin.


















 File-Save As… (Dosya-Farklı Kaydet) yolunu izleyin ya da SHIF+CTRL+S kısayolunu kullanın.




















Açılan pencerede;
Format olarak BMP seçin.
Dosya Adına Twitter.ico yazın. (.ico önemli , Twitter yerine başka bi şey yazabilirsiniz, xxx.ico vb.)
Kaydet e basın.





















İstediğiniz adla yeni bi klasör oluşturun, ben ikona uyması için Twitter adını verdim :D
















Klasöre sağ tıkladıktan sonra Özellikler-Özelleştir-Simge Değiştir yolunu izleyin.






















Açılan pencerede Gözat a basıp hazırladığınız ikonu seçip a basın. Sonra da Tamam a basın. Tekrar Tamam a basın.














SONUÇ:






























Sadece simge olarak gözükmesini isterseniz;
Klasöre sağ tıklayın. Yeniden Adlandır a tıklayın ve ALT tuşuna basılı tutarak 255 yazın. ALT tuşunu bırakın ve ENTER a basın.

















NOT: Klasörde kullandığınız ikon resmini siler veya yerini değiştirirseniz klasör orijinal ikonuna geri döner.
Yani mesela flash belleğinize klasörü atıp başka bilgisayarda baktığınızda ikonlu olarak göremezsiniz. Ama ikonu da flash belleğinize atıp klasörün ikonununu flash bellek üzerinde tekrar değiştirirseniz gözükür. (Tabi bu sizin hazırladığınız ikon için geçerli her bilgisayarda yüklü olan ikonla değiştirdiyseniz her yerde gözükür.) Biraz karışık anlattım ama mantığını anladınız bence :D

EKLER:

Paintte yapılışının anlatımı: http://www.maxigame.org/forum/f191/en-kolay-yoldan-resmi-klasor-ikon-u-yapma-190800/

Masaüstü Arkaplanım:
Mountain Lion Wallpaper

1 Şub 2015

Dubstep Songs

Beğendiğim Dubstepleri Bir Araya Topladım. Kulaklıkla Son Ses Dinlemenizi Öneririm ;) Hepsini Aynı Anda Açınca da Güzel Oluyor :) Yaklaşık Toplam 2 Saat, İyi Eğlenceler :)

Daha Fazlası İçin Bakınız: Monstercat - UKF Dubstep - ScrapMan Dubstep - FilthMachineDubstep

30 Oca 2015

Yeni Nesil 3D Mıknatıs Puzzle

Fotoğraflar Eski, Bulanıklık İçin Kusura Bakmayın :)
Büyük Boyutta Görmek İstediğiniz Fotoğrafın Üzerine Tıklayabilirsiniz

24 Oca 2015

6,7 veya 8. Sınıf - Kent Yapımı

Bilgisayarımda klasörlere bakarken bu projenin fotoğraflarını buldum..
MELEK KENT

Fotoğrafları Büyük Boyutta Görmek İçin Üzerlerine Tıklayabilirsiniz..